מקצוענים בהרחקת יונים

מ.ר 2161

תוכן העניינים

 

ציפורים בנו קן בתוך ונטה של  השירותים

תיקון או סגירת ונטה שבורה של תעלת איוורור בשירותים

תיקון ונטה שבורה של השירותים

דררות [סוג של תוכי] וגם מיינה הודית, יונים ובנוסף לכך, מיני ציפורים שונים, כולם מחפשים יום יום אחר מקומות קינון בטוחים בגובה.
אחד המקומות הפופולריים הם צינורות ונטה של השירותים שמסתיימים בקירות החיצוניים עם מכסה רפרפת מפלסטיק. כאשר מכסה הונטה של השירותים תקין, כלומר, סגור, לא תתאפשר חדירה של ציפורים פנימה. מפעם לפעם קורה שמכסה הונטה נשבר כתוצאה מבלאי טבעי או מפגעי מזג האוויר או כאשר הברגים משתחררים. במצב שבו מכסה הונטה של השירותים אינו סגור הרמטית או כשהוא נשבר, הפתח שנפער מושך אליו ציפורים שמחפשות אתר קינון מושלם.

תוכי מסוג דררה שובר מכסה ונטה

דררה מין פולש

בשונה מזה, אצל תוכי מסוג דררה, הסיפור שונה לחלוטין. דררות הן מין פולש הנפוץ מאוד באזורים אורבניים [עירוניים].
התוכי הזה עצלן מטבעו ומשתלט על קינים של ציפורים אחרות. באופן זהה, הדררה יודעת גם לנצל פתחים מוכנים בעזרתו האדיבה של האדם, במקרה שלנו פתח איוורור הונטה של השירותים. דררה הוא תוכי בעל מקור חזק, עוצמתי ואימתני המסוגל לפצח חפצים קשים כל שכן מכסה ונטה של השירותים. תוכי מסוג דררה שובר מכסה ונטה בנקל. חוץ מזה, הדררה אינה צריכה להתאמץ והיא מפצחת ללא קושי את מכסה הפלסטיק של ונטת השירותים. לאחר שהמכסה של תעלת האיוורור נשבר, התוכי משתלט על התעלה ובונה שם קן. תוך פרק זמן קצר מטילה הנקבה ביצים מהן בוקעים גוזלי תוכי.

תוכי דררה ירוקה

איך מוציאים ציפורים מתוך תעלת הוונטה של השירותים?

אם הגעתם לכאן אז כנראה שמעתם רעשי ציוץ ציפורים מתוך הוונטה של השירותים. רעשי ציוץ ציפורים מהתעלה של האיוורור מעידים כי כנראה ציפורים כבר מקננות בפנים ויש גוזלים. הבעיה העיקרית היא שבזמן בניית הקן התעלה נסתמת ולא רק זה. מצד אחד הריח בשירותים לא מתנדף החוצה ומצד שני נכנס ריח מסריח של צואת ציפורים וגוזלים לתוך הבית. המצב הזה בטוח בלתי נסבל. אז איך מוציאים ציפורים מתוך תעלת הוונטה של השירותים?

שיטות להוצאת ציפורים מתעלת הוונטה וסגירת  הפתח החיצוני

אם יש לכם ציפורים [דררה, מיינה מצויה (הודית), יונת הבית] בתוך התעלה של האיוורור של השירותים אז בטוח יש בעיה עם הפתח החיצוני של התעלה. תעיפו מבט מעבר לחלון ותראו מה מצב הכיסוי החיצוני של הוונטה (הרפרפת). ככל הנראה תמצאו שהיא  שבורה או חסרה. בתמונה לעיל רואים פתח איוורור של וונטה ש”נאכל” ע”י תוכי מסוג דררה. הלקוחה שלנו גם שמעה רעשים מתוך התעלה וגם הריחה ריח חריף של משהו מת. בבדיקה במקום התברר כי דררות ניסרו את פתח הוונטה ובנו קן בתוך התעלה. במרוצת הזמן בקע גוזל ולרוע המזל מת. זה היה מקור הריח המסריח שהריחה הלקוחה.

איך מנקים וסוגרים את תעלת הוונטה של השירותים

פתחנו את מכסה המנוע שך הוונטה בתוך חדר השירותים וסילקנו את הגוזל המת. בצענו שאיבה וניקוי בלחץ מים על כל אזור התעלה של האיוורור מהצד של השירותים עד לצד השני בקיר החיצוני. הבעיה העיקרית היתה הגישה לפתח החיצוני משום שהוא מרוחק מהדירה ואין לשם גישה. לא רק שהיה צריך לבצע ניקוי צואת ציפורים מהצד החיצוני אלא היינו גם חייבם לתקן את הנזק שנגרם למכסה הפתח של הוונטה.

תיקון והחלפת מכסה וונטה חיצונית של שירותים בסנפלינג

סאנשיין עבודות בגובה [סנפלינג]

 

תיקון מכסה ונטה של שירותים

 

לא היינו מצליחים לתת מענה ללא סיוע של איש סנפלינג שהשתלשל עם חבלים עד לנקודה המדויקת. איש הסנפלינג [סרגיי] פירק את מכסה הוונטה השבור. אח”כ ביצע מהצד החיצוני שאיבה וניקוי בגרניק ובסיום קדח עם פטישון חורים בקיר והתקין רשת מתכת חזקה ומקובעת עם ברגים ודיבלים אל הקיר. בתמונה למטה ניתן לראות את רשת המתכת שקובעה אל הקיר.

רשת מתכת נגד חדירת ציפורים לתעלת איוורור

error:
Call Now Button